Slimme oplossingen voor samenwerkingsruimtes wereldwijd

Van Azië tot Europa heeft Unilever ambitieuze werkplekken gecreëerd in hun gebouwen, van hoofdkantoren tot onderzoekscentra.
Werkruimte voor samenwerking en innovatie

Project facts

  • Klant
    Unilever
  • Locatie
    Azië en Europa
  • Uitdaging
    Innovatie en samenwerking stimuleren in meerdere werkomgevingen
  • Oplossing
    Slimme inrichting van vastgoed dankzij haalbaarheidsstudies, kostenramingen, conceptontwerpen en snel schakelen tijdens de uitvoeringsfase.

Door hun vastgoed slim in te richten, wil Unilever innovatie en samenwerking stimuleren in omgevingen die nieuwe manieren van werken mogelijk maken.

Duurzaam en flexibel kantoor in Jakarta

In Indonesië besloot Unilever vier kantoren samen te brengen in één duurzaam gebouw in het Green Office Park in Jakarta. Dit nieuwe kantoor moest niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook een flexibele en inspirerende werkplek bieden.

Royal HaskoningDHV begeleidde de afwerking van het gebouw. Dankzij onze lange samenwerking kon Unilever haar plannen op een praktische en haalbare manier realiseren. Onze uitgebreide kennis van de lokale markt zorgde bovendien voor een soepel en efficiënt proces.

Samenwerken aan voedselinnovatie

Op de campus van een toonaangevend agrarisch onderzoekscentrum werd een food innovation centre gepland. Dit centrum moest bijdragen aan wereldwijde voedselvraagstukken door samen te werken met onderzoeksinstellingen en start-ups. Het gebouw moest toekomstbestendig en duurzaam zijn, een moderne manier van werken ondersteunen én talent aantrekken en behouden.

We onderzochten of het project haalbaar was op de gekozen locatie en stelden op basis daarvan de eisen en een kostenraming op. Ook maakten we conceptontwerpen om de gesprekken over parkeervoorzieningen te ondersteunen en beoordeelden we voorstellen van projectontwikkelaars op technische en functionele aspecten.

Ervaring maakt snelle keuzes mogelijk

Bij de verhuizing van Unilevers Europese hoofdkantoor naar een stadscentrum hielpen we met de technische kant van het gebouw, zoals installaties, akoestiek en brandveiligheid. Omdat het nieuwe kantoor vier grote keukens kreeg, waren er aanpassingen nodig voor de stroomvoorziening, watertoevoer en luchtbehandeling.

De planning was strak, dus we maakten razendsnel een schematisch ontwerp. Vervolgens werd een aannemer aangesteld om parallel aan het ontwerp te werken. Toen bleek dat de kosten boven het budget uitkwamen, moesten er slimme besparingen worden gevonden.

Door onze ervaring konden we snel schakelen: we brachten alle betrokken partijen – Unilever, de aannemer, architect en ingenieur – samen in één overleg. Tijdens dat gesprek vonden we direct haalbare oplossingen, waardoor kostbare tijd werd bespaard.

Dit soort snelle besluitvorming lukt alleen als je veel ervaring hebt met dit soort projecten. Door alle partijen samen te brengen, konden we direct knopen doorhakken en flinke tijdswinst boeken.

Antoine RoestSenior project manager
Onze experts helpen je graag verder -

Onze expertshelpen je graag verder

Language is changing...