We hebben de gemeente Tilburg geholpen in het overbruggen van de ambitie en realisatie. Met heldere keuzes zijn we het pad in geslagen naar persoonlijke, omnichannel dienstverlening. Het gewenste resultaat: meer transparantie, minder onnodige frustrerende stappen voor de klant en meer grip op de dienstverlening over de hele keten.
Dit pad kende stappen zoals:
Als partner op dit pad naar omnichannel dienstverlening hebben we de gemeente Tilburg geholpen om ideeën om te zetten in actie. Door mensen tijdig te betrekken, kritische vragen te stellen, te adviseren, pragmatisch te blijven en om als vanzelfsprekendheid de volgende stappen op te pakken. Onze samenwerking met de gemeente Tilburg laat zien dat we breed verbinden en betrekken om tot resultaat te komen.
De gemeente Tilburg realiseert binnenkort als eerste gemeente een omnichannel dienstverlening. Dit betekent dat alle kanalen zijn aangesloten, digital en human assisted kanalen. En dat medewerkers ingezet worden op verschillende wachtrijen in combinatie met verschillende kanalen. Oftewel meer skills-based werken en dus een bredere inzetbaarheid.
Met de gezette stappen, heeft de gemeente Tilburg de basis neergezet voor een transparante omnichannel dienstverlening. Dit is gestart bij dienstverlening en Economie en Arbeid en wordt de komende maanden verder uitgerold naar andere ‘bedrijfjes’ binnen de gemeente, zoals Werk & Inkomen. De technische basis maakt het ook mogelijk om de stap te zeten naar proactieve dienstverlening, personalisatie, betere status informatie en moderne ondersteuning voor burgers en ondernemers.
De gemeente Tilburg blijft stappen zetten, door uit te breiden naar meerdere afdelingen en meerdere kanalen. Naast uitbreiding van de technologie is er aandacht voor bewustwording rondom dienstverlening. Het vertalen van de strategie naar invulling op andere aspecten dan de technologie. Oftewel use cases gerelateerd aan klantgerichte dienstverlening, uitdagen op het verbeteren van interne processen en het inzetten van data voor proactieve dienstverlening.
Staat u als gemeente of bedrijf aan het begin van het pad dat de gemeente Tilburg heeft doorlopen? Dan hebben we nog een aantal tips op basis van onze samenwerking met de gemeente Tilburg op een rijtje gezet: