Univé Zuid-Nederland bouwt aan datagedreven klantrelaties

De klant op de eerste plek met nieuwe inzichten.

Feiten

  • Klant
    Univé
  • Locatie
    Nederland
  • Uitdaging
    Verbeteren van klantinteracties en -diensten met datagedreven processen
  • Oplossing
    Een nieuwe, innovatieve datastrategie

Univé is een verzekeringsmaatschappij zonder winstoogmerk met 9 regionale afdelingen, ongeveer 110 winkels en 2.700 werknemers.

De kern van de activiteiten van organisatie is een toewijding aan goede klantenservice. Om ervoor te zorgen dat de organisatie aan de verwachtingen van de klanten kon voldoen en deze kon overtreffen en langdurige relaties kon opbouwen, hielpen we de regio Zuid-Nederland van Univé bij het opzetten van een groot aantal nieuwe datagedreven processen en best practices.

Opbouwen van duurzame relaties

Univé Zuid-Nederland, een van de regionale afdelingen van Univé, streeft er voortdurend naar om een meer datagedreven dienstverlener te worden. De organisatie wilde vooral langdurige, op vertrouwen gebaseerde relaties met klanten bevorderen, door data te gebruiken om inzicht te krijgen in hun behoeften en gerichte communicatie te verbeteren.

Een volledig nieuwe datastrategie

De aanpak

In samenwerking met Novius (een onderdeel van Royal HaskoningDHV) was Univé Zuid-Nederland in staat om een uitgebreide nieuwe datastrategie te ontwikkelen met een gefaseerde uitrol die erop gericht was om eerst de primaire uitdagingen aan te pakken.

Samen met Univé selecteerden en prioriteerden we concrete situaties en bepaalden we welke vaardigheden voor elke situatie ontwikkeld moesten worden. Dit stelde de organisatie in staat om stapsgewijs een sterk datafundament te ontwikkelen, meer controle te krijgen over de data die het heeft en, van cruciaal belang, ervoor te zorgen dat het meer waarde genereert.

Intelligenter gebruik van data

De impact

Dankzij de nieuwe datastrategie van Univé Zuid-Nederland en de manier waarop het bedrijf prioriteiten heeft kunnen stellen bij de implementatie ervan, beschikt de organisatie nu over betere informatie en over de tools die nodig zijn om de data optimaal te benutten.

Met meer inzicht in de behoeften en wensen van klanten kan het bedrijf nu meer gerichte en gepersonaliseerde interacties bieden. Het soort interacties dat leidt tot de langdurige klantrelaties waar Univé Zuid-Nederland naar streeft.

Marije Teerling - Lead Customer Experience

MarijeTeerling

Lead Customer Experience

Language is changing...